​​​​​Op de KinderCampus is veel aandacht voor natuur, wetenschap en techniek. Binnen dit vakgebied leren kinderen ontwerpen, onderzoeken en ontdekken. Ze proberen dingen uit, stellen vragen, evalueren en gaan actief aan de slag. Het helpt kinderen hun vaardigheden en talenten te ontwikkelen. Het is belangrijk om kinderen hiermee in aanraking te brengen, zodat zij al vroeg een wetenschappelijke en technische houding leren ontwikkelen en daarmee hun kennis en vaardigheden op dit gebied vergroten.

Techniektoernooi

Middels de projecten VTB (Verbreding Techniek Basisonderwijs), Delta, VTB-pro en de Verandering hebben we scholing kunnen volgen, ervaring op kunnen doen en lesmaterialen aangeschaft, waaronder de Techniektorens. Binnen de thema’s en in de middagateliers worden regelmatig activiteiten binnen dit vakgebied aangeboden. Daarnaast neemt de KinderCampus sinds 2006 jaarlijks deel aan het landelijke Techniektoernooi. De KinderCampus heeft een techniekcoördinator en een werkgroep die deze activiteiten aansturen.